Saturday, December 22, 2012

Food, Cookies, Sugar, Candy, Food, Candy, Cookies.

Jag provade att göra Martha Stewarts "eggnog" idag och det var en hit! Istället för sprit hade jag i romarom vilket var asgott.
Jag halverade receptet och det blev perfekt till 5 små koppar. Om jag skulle göra om det skulle jag även halvera sockermängden ytterligare eftersom det känns som att jag har 15 hål i tänderna och borderline diabetes efter en kopp.

Mitt modifierade recept:
5 små koppar

- 6 ägggulor
- 5 dl mjölk
- 3/4 dl socker
- 1 tsk romarom
- Vispad grädde 
- Färskriven muskot


I medelstor kastrull, vispa mjölk och socker på medelvärme tills sockret är upplöst, 1 till 2 minuter. I en stor skål, vispa äggulor. Vispa hela tiden, häll den varma blandningen i äggulorna i en långsam och stadig ström.
Häll tillbaka blandningen i kastrullen. Över låg värme, rör om ofta tills den är tjock nog att belägga baksidan av sked, 20 till 25 minuter. Låt inte sjuda. Rör i romarom. Garnera med muskot och klicka på en tesked grädde.


English: I made Marta Stewart's eggnog today and it was a success! Instead of alcohol I used rum extract (flavor?) which was super tasty!
I only made half the amount of the recipe which turned out perfect for five small cups. If I was to do it again I would use half the sugar of the recipe calls for (that would be a quarter of the original amount) because it feels like I have 15 cavities and borderline diabetes after just one cup.

Here is my modified recipe:
Makes 5 small cups


  • 2 cups milk
  • 1/2 cup sugar
  • 6 large egg yolks
  • 1 tsp rum extract or flavoring
  • Whipped cream, just enough to put a teaspoon on each
  • Grated nutmeg
  • In medium saucepan, whisk milk and sugar over medium heat until sugar is dissolved, 1 to 2 minutes. In a large bowl, whisk egg yolks. Whisking constantly, pour hot mixture into yolks in a slow and steady stream
  • Return mixture to pan; cook over low heat, stirring often, until thick enough to coat back of spoon, 20 to 25 minutes; do not let simmer. Stir in rum extract. Garnish with nutmeg and a dab of whipped cream.



A teaspoon of whipped cream and some freshly grated nutmeg makes for perfection.
Here's a guy who likes eggnog!
This was our lunch today! Festive, huh? 

No comments:

Post a Comment